Als je een eigen onderneming hebt dan is dat natuurlijk heel goed, maar kan het soms heel hectisch en druk zijn. Als je een fysieke winkel hebt dan zul je klanten moeten helpen in de winkel, maar ook als er bijvoorbeeld iemand belt. Dit kan soms heel lastig te combineren zijn want ga je verder met de klant helpen of neem je de telefoon op. Om dit probleem op te lossen kun je gebruikmaken van een telefoon antwoord service. De telefoon antwoord service zal de inkomende telefoons voor jouw onderneming beantwoorden. Zo kun jij ongestoord de klanten in je winkel helpen. Het bedrijf dat je hiermee helpt, zal na het telefoongesprek een terugkoppeling geven van het gesprek zodat je weet waarvoor de klant heeft gebeld.
Bereikbaar zijn als eenmanszaak
Als onderneming is het dus altijd belangrijk dat je bereikbaar bent. Dit geldt voor zowel een fysieke winkel als bij een webshop. Ook voor elke ondernemingsvorm zal dit gelden voor zowel een bv als zzp'er. Als zzp'er kan het soms lastig zijn om altijd bereikbaar te zijn omdat je misschien met werkzaamheden bezig bent. Ook hiervoor zijn er bedrijven die jouw kunnen helpen om altijd bereikbaar te zijn. Ben je opzoek naar een bedrijf om jouw te helpen als zzp'er maak dan gebruik van de zoekmachine Google. Vul bijvoorbeeld in telefoonservice zzp en je zult verschillende bedrijven vinden. Het enige wat je nu nog moet doen is een bedrijf uitkiezen en benaderen.
Verschillende manieren om bereikbaar te zijn
Als onderneming wil je natuurlijk zo veel mogelijk klanten helpen. Hoe meer en beter je klanten zult helpen hoe bekender je onderneming zal worden. Dit zal uiteindelijk lijden tot meer klanten en een hogere omzet waar je natuurlijk naar streeft. Er zijn verschillende manieren om bereikbaar te zijn als onderneming. Je kunt bereikbaar zijn via de telefoon en dan eventueel gebruikmaken van telefoonservice. Je kunt echter ook bereikbaar zijn de mail. Het wordt ook steeds gebruikelijker om contact te hebben met klanten via jouw website. De computer zal standaard vragen stellen en beantwoorden en eventueel doorverwijzen. Zo kunnen vragen beantwoord worden zoals waar is mijn pakketje of komt waar ben je naar op zoek. Alles is voorgeprogrammeerd en zal dus met standaard antwoorden komen. Dit zijn goede manieren om je klanten te helpen als ze met iets zitten al is het een vraag of een klacht. Ook al zal je een klacht krijgen het zal je helpen je onderneming te verbeteren.